Monitor je ve své praxi zodpovědný za různé projekty. Některé studie jsou tak rychlé, že se nestačí ani pořádně rozkoukat.🌪️ Jiné se ale vlečou roky. 🐌
A právě u těch dlouhodobých je velmi těžké udržet si nasazení a morálku po celou dobu jejich trvání. Sama jsem zažila extenze extenzí, ze kterých byli nešťastní jak monitoři, tak centra.
Nabízím vám 5 tipů, jak zvládnout sebedelší studii, aniž by utrpěla vaše psychika a kvalita projektu:
1. Vytvořte si časový plán
Naplánujte si jednotlivé úkoly. Vymezte je časově. Odškrtávejte si jejich splnění. Studie se vám tak nerozplizne v čase.
2. Naporcujte slona
Rozdělte si jednotlivé aktivity na menší časti. Průběžně si například vyplňujte Storyboard, ať neztratíte v průběhu času přehled. Ale hlavně, nebudete na konci vystresovaní třeba z rekonciliace Trial Master Filu za těch několik dlouhých let.
3. CRA meetingy
Pravidelně se v týmu scházejte a to i v okamžiku, kdy máte pocit, že vše běží samospádem. I v extenzích přicházejí novinky a tak je nutné být v obraze. Tato setkání jsou dobrá i pro posílení týmového ducha a vzájemné motivace.
4. Lokální investigators meeting
Setkání zástupců studijních týmů, byť by byl jen virtuální, pomůže udržet nasazení center. Můžete zde probrat úskalí studie, zkušenosti jednotlivých center a to i zahraničních, co týmy nejvíc trápí a jak jim můžete pomoci.
5. Oslavy
Když dosáhnete jednotlivých milníků či cílů, odměňte se! Bude vás to motivovat do dalších měsíců či let.
Máte-li na starost vícero studií, je jasné, že priorita extenzí bude někde hodně hluboko. Nicméně chybou by bylo tyto projekty podceňovat. Jsou důležitým zdrojem dat pro registraci nového léku.
Jsem mentorkou monitorek klinických hodnocení a autorkou projektu Magic CRA.
Učím monitorky, jak se stát hvězdou v oblasti monitoringu klinických hodnocení. Svým klientkám pomáhám uspět při pohovoru na manažerské pozice. Sdílím know-how, jak efektivně vést týmy. Ukazuji cestu, jak se stát sebevědomou a úspěšnou manažerkou, která se uplatní v silné konkurenci a to i v zahraničí.
Propojme se na LinkedIn