Informovaný souhlas – copywriterský majstrštyk!

Informovaný souhlas 👉 copywriterský skvost!
 
Proč?
 
Je to totiž dokument, při jehož tvorbě se zapotí jak jeho tvůrce (monitor nebo projektový manažer), tak i zamýšlený čtenář – pacient. 
 
Ale nejdřív, co to je
 
Účelem informovaného souhlasu je seznámit pacienta s
◼ daným klinickým hodnocením,
◼ zkoumaným lékem,
◼ procedurami,
◼ odběry,
◼ nežádoucími účinky,
◼ riziky a přínosy,
◼ jeho právy.
 
Je to základní dokument, který pacient podepisuje spolu se zkoušejícím lékařem a vyjadřuje tak svůj souhlas s účastí.
 
Než ho ale podepíše, musí
◼ přelouskat minimálně 8 stránek hustého textu,
◼ pochopit, o čem klinické hodnocení je,
◼ v čem mu nový lék pomůže,
◼ pokusit se nezhroutit z možných nežádoucích účinků.
 
No a tvůrce? 
 
Ten od studijního managementu obdrží 40 stránkový elaborát v angličtině a musí z něj udělat ten 8 stránkový dokument v češtině, bez toho, aby použil písmo velikosti 6 a vytvořil souvislý text zrušením všech odstavců a okrajů stránky! 🥵
 
Nesmí také používat zkratky a termín „studie”, ač v originále to study nebo trial je. U nás je však povolen pouze termín „klinické hodnocení”. To je ale zmiňováno v každé druhé větě, takže text se tím značně prodlužuje a tvorbu nijak neusnadňuje.
 
Dále tvůrce zamáčkne slzu v oku při vzpomínce na základní školu při oprašování pravidel českého pravopisu a to zvláště synonym k legislativou zakázaným slovům.
 
Perličkou je ovšem v originále oblíbené přirovnávání objemu odebrané krve k čajovým lžičkám – „bude vám odebráno cca 4,5 čajové lžičky krve”. 🤦🏻‍♀️ To náš #SUKL fakt nechce vidět (ostatně pacient taky ne) a tak se musí popasovat i s tím.
 
Zkrátka, tvůrce informovaného souhlasu je vskutku zdatný překladatel a kreativní copywriter! 🙂
 
Musí vybrat nejpodstatnější informace, přepsat je do čtivé a pochopitelné formy tak, aby dokument schválil jak SÚKL, tak i etické komise a hlavně, aby tomu pacient porozuměl a nevzdal to hned u prvního odstavce.
 
No řeknete, není tvorba Informovaného souhlasu copywriterská výzva? 💪
 
#cra #klinickahodnoceni #klubmonitorek #icf #copywriting

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *