Proč ta studie zase neplní plán?
Tato otázka způsobuje bolehlav nejednomu Clinical Trial Managerovi (CTM). Nábor pokulhává, dataflow je mizerné a šanon je plný odchylek od protokolu. Zkouší proto vymýšlet různé akční kroky, včetně výměny monitorů, ale ono to pořád nefunguje!vTak kde je problém? Odpověď na tuto otázku je překvapivě jednoduchá.
Mizerná komunikace!
Když monitor nemá od CTM přesné informace, dělá zbytečné chyby. Pokud CTM neví o problémech na centru, nemůže adekvátně jednat. Jak z toho ven?
Mluvte spolu!
Pravidelně a efektivně. Nedostatek informací nevyřeší e-mail přeposlaný ze studijního managementu. Je potřeba pravidelně se scházet, mluvit o potížích obou stran a společně hledat řešení. Výstupem je písemný zápis s jasně definovanými úkoly a časovým rámcem. Hlavním úkolem CTM tedy je:
Udávat směr a časovou osu
Pokud tak nečiní, monitor je ztracen a předává centru chybné pokyny. Musí přesně definovat cíle studie, milníky a dealiny.
Prioritizovat úkoly
Úkolů je v každé studii tolik, že se v tom monitor rychle přestává orientovat. Potřebuje proto vědět, na co teď zaměřit svou pozornost.
Upozorňovat s předstihem na plánované změny
Hlavně proto, aby na ně centrum mohlo včas a správně reagovat.
Nepřeposílat e-maily
Přeposílání e-mailů ze studijního managementu bez podrobného vysvětlení, je velkým nešvarem CTM. Monitor potřebuje informace přeložené do srozumitelné řeči, aby ihned věděl, co se po něm chce. Jinak bude ztrácet čas přemýšlením, co tím chtěl autor (většinou GCTM) říct.
Buďte tým, který táhne za jeden provaz.
Pak je i sebenáročnejší studie v pohodě zvládnutelná!
Jsem mentorkou monitorek klinických hodnocení a autorkou projektu Magic CRA.
Učím monitorky, jak se stát hvězdou v oblasti monitoringu klinických hodnocení. Svým klientkám pomáhám uspět při pohovoru na manažerské pozice. Sdílím know-how, jak efektivně vést týmy. Ukazuji cestu, jak se stát sebevědomou a úspěšnou manažerkou, která se uplatní v silné konkurenci a to i v zahraničí.
Propojme se na LinkedIn