3 nejčastější chyby začínajícího Clinical Trial Managera

Pokud se z role monitora posouváte na pozici Clinical Trial Managera (CTM) přepněte své myšlení do jiného režimu. Máte nyní úplně jiné povinnosti než doposud coby monitor.
Svůj tým musíte provést celou klinickou studií do úspěšného konce. Někdy jde ale tato změna ztuha.

Zde jsou 3 chyby, kterých by vyvarujte:

1️⃣ Neochota delegovat

Jako bývalá monitorka a čerstvá projektová manažerka jsem s delegováním povinností měla velký problém. Byla jsem přesvědčena, že musím mít vše 100% pod kontrolou a že daný úkol zvládnu nejlépe sama. To byl ale velký omyl!

Každý je profesionál ve své roli a je třeba toto rozdělení respektovat.

Proto se nebojte nechat monitoring na monitorovi, přípravu dokumentů k podání a na centra na asistence, vyjednávání smluv na smluvním specialistovi, atd.

Jsou samozřejmě situace, kdy budete muset zasáhnout, například při non-compliance centra, se kterou již monitor nehne nebo když se zasekne vyjednávání smlouvy či rozpočtu.

Není to ale o mikromanagementu, kdy kontrolujete každý jednotlivý krok.

2️⃣ Bezmyšlenkovité přeposílání e-mailů

To je velký nešvar, se kterým jsem se setkávala poměrně často.

CTM dostává denně spoustu e-mailů od studijního manažera s úkoly, které je třeba ve studii vyřešit. Nejhorší je takový e-mail bez dalšího komentáře monitorovi přeposlat, ať si to přelouská sám a koná.

Jelikož je ale monitor velmi vytížený operativou na centrech, takovýto přeposlaný e-mail pro něj znamená zátěž a ztrátu drahocenného času.

Často se totiž jedná o elaborát s mnoha balastními informacemi, které se ho netýkají. Nicméně v tomto případě je musí všechny přečíst a vytáhnout si z toho, co je pro něj relevantní. Proto nakonec může důležité informace přehlédnout nebo e-mail úplně ignorovat.

Každý e-mail by tedy měl být adresný a s jasnými pokyny, co má být uděláno a do kdy.

3️⃣ Obavy z přímé zpětné vazby

Když se vám na práci monitora něco nelíbí, vyříkejte si to nejprve mezi sebou. Teprve pokud tento krok selže, eskalujte to výše.

Nepodceňujte důležitost vaší zpětné vazby. Nováček ocení, když ho upozorníte na chybu a jak se jí může do budoucna vyhnout.

Pokud však každé drobné pochybení ihned nahlásíte line manažerovi, vytvoříte tak mezi sebou napětí a podkopete si svou důvěryhodnost.

Základem úspěšného vedení studie tedy je:

☑️ důvěřovat schopnostem vašeho týmu

☑️ předávat mu relevantní a aktuální informace

☑️ být k jeho členům otevřený a transparentní

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *