Jak na úderný příspěvek na Linkedin

Linkedin je profesní síť, nicméně pořád je to síť a jejím účelem je lidi spojovat. V praxi to znamená, že i sem se chodí lidé bavit, ač primárně vzdělávat. Je dobré příspěvky mixovat a dávat především takové, které edukují a předávají nějakou hodnotu. Jak by měla vypadat struktura ideálního příspěvku na Linkedinu? Příspěvek je tvořen 3 částmi:

Hook – háček
Meat – obsah
CTA – call to action

1. Háček

Je to první věta, kterou vidíte u každého příspěvku a která má za úkol kolemjdoucího zaujmout, chytit a přimět, aby kliknul na see more. Zkrátka, aby se u příspěvku zastavil, rozkliknul ho a přečetl si ho. Musí tedy být úderný a slibující řešení nějakého problému.

Nejlépe fungují háčky typu:

3 tipy jak…
Jak se dostat z bodu A do bodu B snadno a rychle
Stáhněte si checklist, který vám usnadní…
5 kroků jak se stát úspěšným
atd.

2. Obsah

Jde o následující část pod háčkem. Na začátku sdělení v jedné či dvou větách nastíníte, o čem budete mluvit. Dále téma rozvinete do zajímavého rozuzlení. Na závěr vše bodově shrnete.

Doporučuje se nepsat dlouhé odstavce, vždy tak maximálně 3 řádky, protože je pak text nepřehledný a špatně čitelný. Navíc, většina lidí čte příspěvky na telefonu a tam se ty řádky ještě víc zhušťují.

Je také důležité mít na zřeteli, že běžný uživatel sítí nečte, pouze skenuje obsah. Když má před sebou příspěvek, tak se zarazí u slov uvedených tučně, kapitálkami, případně u emotikonu. Těmi ale spíše šetřit, jinak sdělení působí infantilně.

3. Call to action

Neboli otázka v závěru, která má roztleskat diskuzi případně přivést čtenáře ke koupi nějakého produktu. Motivuje čtenáře k tomu, aby se k tématu vyjádřil. Každý komentář pod příspěvkem pak pomáhá zvýšení dosahu příspěvku až 7x více než pouhý like. Účelem CTA je tedy získat co nejvíce komentářů, aby se příspěvek dobře šířil.

Příspěvek musí čtenáře chytit
popsat a vyřešit mu problém
přimět ho k diskuzi.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *