Monitor a centrum – protivníci nebo partneři?

Když jsem jako monitorka začínala, vůbec jsem netušila, jak nastavit spolupráci s centry, aby ve studii splnily všechny cíle. Myslela jsem si, že jedinou možností je dávání povelů co mají udělat a dohlížení, zda se tak stalo. Vztahy s většinou center však s takovým přístupem byly mizerné a výsledky neuspokojivé.

Nechápala jsem to. Vždyť kolem mě to tak všichni dělali!

Jednou jsme se při monitoringu na centru zapovídaly s koordinátorkou. Stěžovala si, kolik má práce, protože dělá na několika studiích najednou. Neustále jí volá nějaký monitor, úkoluje ji a vyčítá nedodržování cílů. K tomu musí zvládat běžný provoz na oddělení. Byla zralá na zhroucení!

Tento moment byl pro mě zlomový. Začala jsem s centry jednat od základu jinak.

Zde je 5 tipů, jak si nastavit oboustranně fungující spolupráci:

1️⃣ Nepodcenit začátek

Dokonalá znalost protokolu, IP a indikace, je pro monitora samozřejmostí. Musí to ale i umět centru předat.
V případě iniciací, vidím jako nešťastné prezentování stovek slidů, obsahující informace, které studijní tým již dávno zná (např. základy GCP) a tím pádem vypíná pozornost u druhého slidu.

Výsledkem je mizerný nábor, zpoždění a zbytečné chyby!

Proto se na začátku studie zaměřte na:

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ informace
PRAKTICKÉ záležitosti
(laboratorní kity, objednávání kurýrů, skladování, příprava a aplikace IP, pacientské deníčky, plánování návštěv, apod.).
MILNÍKY a CÍLE
(nábor, zadávání dat, zodpovídání queries, interim analýza, database lock, apod.). Ideálně ve formě nějakého taháku.
NEJASNOSTI

2️⃣ Sdílet aktuální informace

V každé studii se neustále něco mění.
Informujte své centrum včas a klidně s předstihem, že se něco chystá, ať na změny dokáží adekvátně a rychle reagovat.

3️⃣ Upozornit na na problematická místa

Upozorněte studijní tým, na co si mají dát především pozor, kde se nejvíce chybuje, nebo s čím se potýkají ostatní centra.
Poraďte týmu, jak se těmto situacím vyhnout nebo jak s nimi pracovat. Ušetříte tak sobě i centru spoustu nervů, IPDs a zbytečných telefonátů!

4️⃣ Projevit zájem a nabídnout pomoc

Studijní týmy na centru jsou pod velkým tlakem. Monitoři ze všech studií na ně tlačí s náborem a zadáváním dat a k tomu musí zvládat běžný provoz na oddělení.

Nevalte proto na ně jen požadavky!

Místo toho si s nimi sedněte a popovídejte si. Nebo jim spíš jen naslouchejte. Projevte pochopení a účast. Zeptejte se jich, jak jim můžete pomoci. Takovýto rozhovor často uvolní napětí, prolomí ledy a je začátkem skvěle fungující spolupráce.

5️⃣ Ocenit a oslavit

Poděkujte studijnímu týmu za jejich práci a oceňte je. Oslavte společně KAŽDÝ úspěšně zvládnutý milník ve studii! Stmelí vás to a namotivuje do další práce, obzvlášť na dlouhotrvajících studiích.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *