Nábor pacientů do studií je věčné téma, které řeší každý monitor. Je to vedle deadlinů nejvíc stresující faktor. Splní, nesplní?
Vybrala jsem proto 5 oblastí, na které se mi osvědčilo zaměřit se především:
1. Využijte iniciaci na maximum
Každá iniciační návštěva zabere několik hodin. Pozornost týmu v čase rapidně klesá.
Proberte proto nejdůležitější informace na začátku, ať nezapadnou. Zaměřte se právě na nábor vhodných pacientů. Zdůrazněte cíle a milníky.
U složitějších indikací je s výhodou, zúčastní-li se iniciace Medical advisor, který nejlépe vysvětlí podrobnosti k požadavkům protokolu a dané indikaci.
Studijní tým také ujistěte, že se na vás mohou s dotazy kdykoli obrátit.
2. Připravte centrům minidokumenty
Miniaturní vydání protokolu a Inclusion/Exclusion kritérií, které může mít zkoušející stále v kapse a nehledá ho stále po šuplíkách nebo šanonech, značně usnadní práci při návštěvě potenciálního pacienta.
3. Sdílejte tipy z center, která hodně nabírají
Sdílení best practice ulehčí především méně zkušeným centrům vychytat mouchy a lépe se k náboru postavit.
4. Domluvte se na malých cílech v náboru
Pokud před sebou centrum má menší cíl, přistupuje k tomu s lehčí hlavou, než když vidí jen ten konečný počet. Domluvte se na měsíčních cílech třeba na čtvrt roku dopředu.
5. Komunikujte
Nejdůležitější je komunikace a podpora. Proaktivně se ptejte, zda to někde nedrhne a jestli nemůžete nějak pomoci. Pokud bude tým vědět, že má ve vás oporu a bude mít všechny potřebné aktuální informace, nábor půjde hladce.
Je jasné, že jsou studie, kdy sebelepší příprava nábor neovlivní. Jde především o indikace vzácných onemocnění. Nicméně u většiny ostatních lze perfektní přípravou eliminovat Screening Failure rate a pochyby studijního týmu ohledně kritérií požadovaných protokolem.
Jsem mentorkou monitorek klinických hodnocení a autorkou projektu Magic CRA.
Učím monitorky, jak se stát hvězdou v oblasti monitoringu klinických hodnocení. Svým klientkám pomáhám uspět při pohovoru na manažerské pozice. Sdílím know-how, jak efektivně vést týmy. Ukazuji cestu, jak se stát sebevědomou a úspěšnou manažerkou, která se uplatní v silné konkurenci a to i v zahraničí.
Propojme se na LinkedIn