Dostat se v dnešní době na pozici monitora začátečníka není vůbec jednoduché! Zájemců je mnoho, míst málo. Před 20 lety byla situace opačná. S klinickým studiemi se u nás začínalo a tak byla poptávka po monitorech veliká. K získání této role stačilo kolem přírodovědného vzdělání alespoň projít.
To už ale dávno neplatí!
Chcete-li získat roli monitora, udělejte tyto 3 základní kroky:
Vytvořte si profesionální životopis
A to i v případě, že jste absolventi a ještě jste zaměstnáni nebyli. Pochlubte se vašimi úspěchy, i když se to netýká oboru.
V úvodu zdůrazněte vaše silné stránky, měkké dovednosti, znalosti jazyků, odborné vědomosti.
Vypište všechny:
- stáže
- brigády
- dobrovolnické aktivity
- vedení kroužků nebo táborů, atd.
Krátce popište, co bylo hlavní náplní vaší práce a jak jste při ní zužitkovali vaše schopnosti, které můžete nabídnout v roli CRA.
Absolvent farmacie se může pochlubit znalostmi správné klinické praxe (ICH GCP). Toto je opravdu velký benefit!
Vylaďte si LinkedIn profil
Vyplňte si podrobně všechny relevantní sekce profilu a to především:
- Profesionální foto
- Banner, který o vás řekne, že jste tělem i duší monitor
- Kontaktní údaje
- Sekce Informace, reflektující souhrn v životopise
- Hlavní dovednosti
- Pracovní zkušenosti, u kterých rozepíšete co jste na dané pozici dělali a čeho dosáhli. Přidejte ke každé i 5 hlavních dovedností.
- Vzdělání
- Jazyky
- Publikace
- Certifikace
- Kurzy
- Doporučení (i z brigád)
Do sekce Motto hlavně nepište motto!
Dejte si tam opět informaci, ze které je jasné, že jste nadšenec do klinických hodnocení!
Buďte proaktivní
Největší šanci máte u globálních Contract Research Organizací (CRO). Nečekejte ale, až firmy nějakou roli vypíší. Strčte nohu do dveří.
Aktivně se jim nabízejte!
Jsem mentorkou monitorek klinických hodnocení a autorkou projektu Magic CRA.
Učím monitorky, jak se stát hvězdou v oblasti monitoringu klinických hodnocení. Svým klientkám pomáhám uspět při pohovoru na manažerské pozice. Sdílím know-how, jak efektivně vést týmy. Ukazuji cestu, jak se stát sebevědomou a úspěšnou manažerkou, která se uplatní v silné konkurenci a to i v zahraničí.
Propojme se na LinkedIn